20200309_120907.jpg

Fönsterputs

Ange uppgifter här

Professionell fönsterputs för bästa resultat

Våra fönsterexperter får dina fönster att se fläckfria och sprillans nya ut. Snyggt och prydligt, utan ränder eller spill — och det går snabbt!

Vill du boka fönsterputsning för ett enstaka tillfälle?
Det går minst lika bra, boka in din fönsterputsning vid behov, låt oss ta hand om dina fönster så du kan göra något roligare med den tiden. 

 

Gör det till en vana!
Vill du alltid uppleva känslan av fläckfria och rena fönster, är abonnemang den perfekta lösningen. Vi lägger upp en passande plan för dig om hur ofta fönstren behöver putsas. Luta dig tillbaka och låt oss sköta jobbet. 

Företagskund
Även kontorets fönster och allmänna glasytor behöver sig en puts, våra fönsterexperter löser jobbet åt dig. Städkraftens fönsterexperter har lång erfarenhet av fönster hos allt från skolor och hotell till kontor och butiker.Vi låter dig fokusera på ett produktivt arbete genom att sköta det som tiden inte alltid räcker till för. 

Nu är det nära! Snart har du gnistrande rena fönster. Bara en liten kom-ihåg-lista…
Vi vill försäkra dig om att vi gör ett så bra jobb som möjligt av bästa kvalitet därför ber vi dig förbereda några saker inför fönsterputsningen:

  • Flytta undan möbler, ta ner gardiner, töm fönsterbrädor. (Om våra fönsterexperter måste flytta dem behöver vi tyvärr debitera en timkostnad för detta.)

  • Har du fönsterlås? Glöm inte att lägga fram nyckel!

  • Finns det några skador? (repade eller spruckna glas, fel på låsvred, trasiga persienner eller liknande). Berätta det för oss innan vi börjar putsa! Skadade/spruckna fönster putsas ej.

  • Glöm inte informera oss om du har inglasad balkong eller altan och vill att vi putsar även där.
     

SNABBA SVAR OM FÖNSTERPUTSNING

Det går snabbare än vad man kan tro!

Tidsåtgången beror på antalet fönster, typ av fönster och hur de ligger placerade. Vi ger dig gärna en ungefärlig tidsuppfattning. 

Du behöver inte ha något rengöringsmedel eller utrustning hemma.
Städkraften står för både materiel och fönsterputsmedel. Om det finns fönster som är mycket svåra att komma åt så vill vi gärna veta det i förväg så vi kan ta med specialutrustning. 

Regn? Inga problem.
Regn är oftast inga problem, om det inte ösregnar och gör det svårt för oss att arbeta och utföra ett bra jobb. Kyla och blåst är det vanligaste hindren, vi strävar efter att alltid leverera kvalitet och bedömer därför alltid  utifrån hur pass noggrant och bra vi kan utföra jobbet, om vår personal bedömer att de inte kan göra ett bra jobb på grund av detta, så bokar vi självklart om fönsterputsningen till ett annat tillfälle. 

Mycket trevlig personal med kunden i fokus. 
Kan varmt rekommendera!

Selecta Västerå

SÅ GÅR DET TILL

Fyll i vårt kontaktformulär med ditt postnummer för att få en prisuppskattning. I prisuppskattningsverktyget kan du ange:

  • Hur många fönster som ska putsas

  • Vilken typ av fönster som ska putsas (två sidor, fyra sidor, sex sidor eller överhängda fönster)

  • Om fönstren har spröjs eller inte 

DINA KONTAKTUPPGIFTER

Överlägsen kvalitet

Kvalitén i vårt arbete betyder väldigt mycket för oss, det gör inte bara dig som kund nöjd, utan ger oss även ett tecken på att vi går i rätt riktning. Bedömning av städning kan vara subjektivt. Är du inte nöjd med resultatet, kontakta oss direkt.

9 av 10 rekommenderar

Vi bygger en långvarig relation med alla våra kunder, oavsett om det är en hemstäd eller kontors städ, ska du som kund alltid känna dig trygg i att du anlitat oss. Kanske är det därför som 9 av 10 rekommenderar oss, testa själv.

Miljövänliga produkter

Att värna om miljön är en självklarhet för oss. Därför väljer vi våra produkter med omsorg, både bra för miljön och vår framtid. Vi handlar våra produkter från Hygienteknik.

RUT – så funkar det
Från den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster. Det betyder att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Du behöver varken fylla i blanketter eller kontakta Skatteverket – det fixar vi.

Läs mer här

Vanliga frågor

Hemstädning

Får jag använda städutrustning och medel som ni tillhandahållit?


Inga problem! Vi tar inget extra betalt om du vill använda lite rengöringsmedel eller våra mikrofiberdukar och moppar - tänk bara på att de är rena tills vi kommer så att vi kan göra ett bra jobb och säg till om något medel tar slut så att vi kan fylla på. Om du är osäker på hur något av våra medel ska användas, tveka inte att fråga.




Kommer samma person hem till mig varje gång?


Vi arbetar med fast personal hos våra kunder. I vissa fall kan det dock hända att ordinarie städare blir sjuk. I så fall ser vi givetvis till att skicka en minst lika duktig och tillmötesgående kollega som kan vikariera tills dess att ordinarie städare är på benen igen.




Kan jag boka städning en speciell dag och tid?


Ja, det går bra. Ha gärna i åtanke att vissa dagar och specifika tider kan vara svåra att boka på grund av att vi stundtals upplever hög belastning - men vi försöker vara så tillmötesgående som möjligt, och vi tar stor hänsyn till dina krav på tid och dagar för utförande av hemstädningen.




FAST MÅNADSKOSTNAD MED ABONNEMANGSAVTAL


Du som kund hos oss har samma månadskostnad varje månad.

Exempel:

Städ varje vecka:
vissa månader får du hemservice fem gånger. Du betalar därför för 4,33 gånger varje månad.

Städ varannan vecka:
vissa månader får du hemservice tre gånger. Du betalar därför för 2,167 gånger varje månad. Kostnaden är alltid densamma, vilket ger dig full koll på ekonomin. Fakturan skickas till dig via e-post. Kan du inte ta emot elektronisk faktura kontakta oss så hjälper vi dig självklart.




GARANTI OCH KVALITET


Vi vill självklart att du ska vara nöjd med våra tjänster! Skulle du upptäcka att vi missat något vi kommit överens om: meddela oss snarast, senast inom 24 timmar, så kommer vi och åtgärdar detta så snart vi kan. Vi jobbar aktivt med kvalitetskontroller och utbildning av vår personal.





Flyttstäd

Behöver min bostad vara tom?


Ja. Vi har förståelse för att vissa saker av olika anledningar kan behöva finnas kvar i bostaden vid flyttstädet, detta kan dock påverka vår möjlighet att garantera ett bra resultat.




Tar ni med egen städutrustning?


Ja, ingenting behöver finnas i bostaden. Städkraften står för såväl utrustning som medel vid flyttstäd.




Hur lång tid tar en flyttstäd?


Exakt tidsåtgång varierar givetvis med objektets storlek. Då en flyttstäd är ett relativt omfattande uppdrag arbetar vår personal alltid i specialutbildade flyttstädsteam. Kontakta oss gärna för en ungefärlig tidsuppskattning!




Har du uteplats eller balkong?


Vi hjälper dig gärna, detta offereras separat.





Storstädar

Vad ska jag förbereda inför storstädning?


Ytterst lite behöver förberedas inför en storstädning, men det underlättar givetvis städningen och minskar tidsåtgången ju mer som är undanplockat inför vårt uppdrag. Detta är självklart inget måste. Om en stege finns i hemmet får denna gärna ställas fram, om inte så tar vi givetvis med en.




Hur lång tid tar en storstädning?


Tidsåtgången beror på storleken på uppdraget men också på andra faktorer som möblemang, material och planlösning. Har du speciella önskemål kontakta oss gärna så hjälper vi dig.




Behöver jag tillhandahålla städmateriel?


Nej. Vid en storstädning tar vi med oss allt som behövs för att genomföra arbetet.





Fönsterputs

Det går fortare än många tror!


Tidsåtgången beror naturligtvis på antalet fönster, typ av fönster och hur de är placerade. Om du bara vill ha en tidsuppskattning så får du gärna kontakta oss, så hjälper vi dig så gott vi kan.




Du behöver inte ha något rengöringsmedel eller utrustning hemma.


Du behöver inte ha något rengöringsmedel eller utrustning hemma.
Städkraften står för både materiel och fönsterputsmedel. Om det finns fönster som är mycket svåra att komma åt så vill vi gärna veta det i förväg, för då kan vi ibland behöva specialutrustning.




Regn? Inga problem.


Regn i sig är sällan ett problem, så länge det inte är ett riktigt rejält ösregn. Kyla och blåst är de två vanligaste hindren. Om vår personal bedömer att de inte kan göra ett bra jobb på grund av detta, så bokar vi självklart om fönsterputsningen till ett annat tillfälle.




Vi ordnar med RUT-avdrag - du behöver inte göra någonting.


RUT-avdraget görs automatiskt. Vi rapporterar in till Skatteverket och du får en faktura där RUT-avdraget redan är gjort. För mer information kan du läsa här.





Telefontider 07.30 - 17.00

Kundtjänst: 021 10 58 20

Direkt: 073-642 11 01

Co, Axel oxenstiernas gata 33, 724 78 Västerås

Vill du bli kontaktad?

Skriv in din mejladress nedan, vi återkommer inom 24h.

© 2021 Städkraften i Västerås AB. All rights reserved.